Zájezd do Paříže

Ve dnech 28. 4. - 1. 5. 2017 jsme jeli se skupinou studentů na poznávací zájezd do Paříže, zájezd pořádala CK Metal z Brna. Z Prahy jsme vyjížděli v pátek odpoledne, v sobotu ráno jsme byli v Paříži. Byl pro nás připravený bohatý dvoudenní program.

V sobotu ráno to nejdříve byla okružní jízda v centru Paříže, viděli jsme některé památky – chrám Notre Dame, Museé d´Orsay, Bourbonský palác, Panteon, Invalidovnu a další. Zastavili jsme se u Eiffelovy věže, vyjeli jsme do třetího patra, odkud byl krásný pohled na široké okolí věže. Dále jsme se projeli vyhlídkovou lodí po Seině, prošli jsme se po Champs Elysées k Vítěznému oblouku. Následovala procházka na náměstí Svornosti, k Tulerijským zahradám a k chrámu La Madeleine. Večer jsme odjeli na ubytování v hotelu na okraji Paříže.

V neděli ráno po snídani v hotelu jsme jeli do Versailles. Prohlédli jsme si barokní rezidenci krále Ludvíka XIV. s mnoha krásnými sály a Zrcadlovou síní.Chtěli jsme také navštívit rozsáhlé zahrady se sochami a fontánami, kde se o víkendu odhrává vodní muzikál. Ale zahrady jsme už, bohužel, nestihli navštívit kvůli velkému množství turistů. Snad někdy příště... Vrátilli jsme se do Paříže, prohlédli jsme si Louvre s Monou Lisou a dalšími významnými díly. Potom jsme šli do Notre Dame, kde se konala večerní mše. Na závěr jsme navštívili čtvrť Montparnasse. Vystoupili jsme na Tour Montparnasse s vyhlídkovou terasou ve výši 210 m, odkud je nejkrásnější vyhlídka na noční Paříž s osvětlenou Eiffelovou věží.

Pak už jsme se s Paříží rozloučili a jeli jsme zpět domů. Zájezd se nám líbil. Ale je tam ještě mnoho míst, které by bylo možné navštívit…

Mgr. Marie Švandová

Pro většinu lidí je cesta do Paříže životním snem. Díky naší škole se pro mě tento sen stal realitou už podruhé. Naše skupina si s sebou přivezla hodně zážitků a dojmů. Viděli jsme Eiffelovu věž, Louvre, Versailles, Notre Dame de Paris a jiná světoznámá místa. Byla jsem dojata architekturou a atmosférou tohoto města. Když někdo přijíždí do Paříže, cítí se jako v jiném světě. I když se nám Paříž velmi líbila, chtěli jsme se vrátit do Prahy.

Dina Utaralina

Od dětství jsem už viděla hodně filmů o Francii a o Paříži a od té doby jsem měla v srdci sen někdy to město navštívit. Minulý víkend jsem viděla skutečnou Paříž a má láska k ní se stala ještě silnější. Během těch dvou dnů, co jsme tam byli, jsme stihli navštívit většinu historických památek města, projeli jsme se vyhlídkovou lodí po Seině, viděli jsme Versailles a zastihl nás pařížský déšť, díky kterému zmizeli všichni turisti. Jedním slovem ten výlet byl opravdu fantastický a dojmy z něj ještě nadlouho zůstanou v mé paměti.